(最終更新日:2024-04-16 12:30:26)
  バーデン タイラー   Burden Tyler
  T.バーデン
   所属   教育学部 教育学科
   職種   教授
■ 現在の専門分野
外国語教育, 英語学, 言語学 (キーワード:Vocabulary, The Keyword Method, Second Language Acquisition) 
■ 著書・論文歴
1. 論文  The role of individual factors in L2 vocabulary learning with cognitive-linguistics-based static and dynamic visual aids ReCALL The Journal of the European Association for Computer Assisted Language Learning 34(2),pp.201-217 (共著) 2021/10
2. 論文  An Empirical Study on Vocabulary Recall and Learner Autonomy through Mobile‐Assisted Language Learning in Blended Learning Settings Calico Journal (online) 37(3),pp.42-64 (共著) 2020/10
3. 論文  Impact of Instruction Explicitness, Cognitive Learning Style, and Modality
on the Effectiveness of Cognitive Linguistics-Based Visual Aids for Teaching Prepositions in Taiwanese EFL Classrooms English Teaching & Learning  (共著) 2020/07
4. 論文  The Impact of Information Processing Styles in Mobile-Assisted Language Learning: Are Multimedia Materials Effective for Every Learner? Electronic Journal of Foreign Language Teaching 17(1),pp.154-167 (共著) 2020/04 Link
5. 論文  Does an automated translation bot support or hinder L2 collaborative interaction? - In terms of L2 production and motivation. Social CALL - CALL 2019 Proceedings, The Education University of Hong Kong 10 - 12 July 2019 pp.235-239 (共著) 2019/07
全件表示(32件)
■ 学会発表
1. 2013/02/23 Using online news articles in the communicative language classroom(9th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching)
2. 2013/10/12 Student-centred course assessment: Collecting more meaningful feedback(The 21st Annual Korea TESOL International Conference)
3. 2014/02/23 Towards more meaningful course feedback: An alternative questionnaire(10th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching)
4. 2014/07/09 Who will be effective users of CALL? An examination of individual variants in the use of technology-enhanced visual glosses(Antwerp CALL 2014: Research Challenges in CALL)
5. 2014/11/24 Learner-centered Course Orientation and Evaluation(JALT 2014 Conversations Across Borders)
全件表示(16件)
■ 学歴
1. 1990/09~1993/06 The University of Nottingham Faculty of Engineering Department of Theoretical Mechanics 卒業 Bachelor of Science (hons.)
2. 1993/09~1994/07 The University of Nottingham Faculty of Social Sciences School of Education 卒業 Postgraduate Certificate in Education (P.G.C.E.)
3. 1998/01~2001/07 University of Leicester Faculty of Education and Continuing Studies Applied Linguistics and TESOL 修士課程修了 MA in Applied Linguistics and TESOL
■ 職歴
1. 1995/08~1996/09 English House Language Services(プラハ,チェコ) 英語科専任教師
2. 1996/11~1998/07 秀明八千代学園 教師
3. 1998/08~2000/03 ブリティッシュ・カウンシル 教員
4. 2001/04~2004/03 明海大学 INT教育センター 英語専任講師
5. 2004/04~2011/03 東洋大学 国際地域学部 英語専任講師
全件表示(9件)
■ 教育上の能力
●教育方法の実践例
1. 2020/04/01~ 遠隔授業
2. 2014/04/01~ Graded reader program
3. 2014/04/01~ Presentation skills
4. 2014/04/01~ Student reports
●作成した教科書、教材
1. 2021/04~ Building TOEIC L&R Test Skills, スキルアップTOEIC L&R テスト, 南雲堂
●教育に関する発表
全件表示(8件)
■ 授業科目
1. 実践英語会話1
2. 実践英語会話2
3. 英語1B
4. 英語2B
5. 英語2B【再】
全件表示(11件)
■ 所属学会
1. 1998/09~2017/05 全国語学教育学会
2. 2010/06~2014/07 社団法人大学英語教育学会 (JACET)