1. |
2001/05 |
Enhancing Parent Training Program of Early Intervention for Children with Autism : NGO Activities of Japan and Malaysia for ABA Program(The Association for Behavior Analysis 27th convention)
|
2. |
2001/05 |
NGO Activities of Applying Early Intervention Program to Parents Who Have Autistic Children : International Cooperation of Japan and Malaysia using ABA Program(The Association for Behavior Analysis 27th convention)
|
3. |
2001/09 |
発展途上国における自閉症児に対する早期療育・家族支援プログラムの構築と普及のための条件の分析(特殊教育学会第39回大会)
|
4. |
2002/05 |
Effects of Self-Monitoring by Students with Autism: Differential Effects of Self-Recording Accuracy and Time.(The Association for Behavior Analysis 28th convention)
|
5. |
2002/05 |
he Factors Encouraging Interaction on Family Support for Children with Autism and PDD(The Association for Behavior Analysis 28th convention)
|
6. |
2002/09 |
発達障害児における音楽行動の相互作用分析(特殊教育学会第40回大会)
|
7. |
2003/09 |
無発語自閉症児における自発的お手伝い行動に関する研究-写真カードを用いた視覚的補助手段導入の効果-(特殊教育学会第41回大会)
|
8. |
2003/09 |
積極的に早期介入プログラムを実施している親とのコラボレーション:マレーシアの事例を通して(特殊教育学会第41回大会)
|
9. |
2004/03/01 |
自閉症児におけるピアノ演奏スキル獲得過程の分析(日本発達心理学会第15回大会)
|
10. |
2004/08/01 |
自閉症児における課題従事行動の改善と困難(日本行動分析学会第22回大会)
|
11. |
2005 |
インドネシアの障害児体育教育の現状と日本が教育支援を行う場合の課題(日本体育学会第56回大会)
|
12. |
2005/05/27 |
Teaching Strategy for children with Autism to Play the Piano(The Association for Behavior Analysis 31th convention)
|
13. |
2005/05/28 |
Acquisition of Cell Phone E-mail Use by Children with Autism in Community Settings(The Association for Behavior Analysis 31th convention)
|
14. |
2005/06/01 |
インドネシアにおける障害児教育協力モデルの開発(第40回人類動態学会全国大会)
|
15. |
2006/09/01 |
インドネシア共和国スラバヤ市の自閉症学校教員に対する応用行動分析学研修プログラムの実践(日本行動分析学会第24回大会)
|
16. |
2007/05 |
he Effects of Receptive-Language Training on Functional Verbal Behavior and Brain Function(Association for Behavior Analysis International 33rd Annual Convention)
|
17. |
2007/05 |
Intensive Supervision for Teachers Conducting Behavioral Treatment for Children with Autism in Indonesia(Association for Behavior Analysis International 33rd Annual Convention)
|
18. |
2007/05/01 |
Intensive Supervision for Teachers Conducting Behavioral Treatment for Children with Autism in Indonesia(Association for Behavior Analysis International 33rd Annual Convention)
|
19. |
2007/05/01 |
The Effects of Receptive-Language Training on Functional Verbal Behavior and Brain Function(Association for Behavior Analysis International 33rd Annual Convention)
|
20. |
2007/08 |
自閉症児の言語獲得における学習基盤 : 近赤外分光法(NIRS)を用いた学習と神経科学的過程との関連(日本行動分析学会第25回大会)
|
21. |
2007/08/01 |
流暢性と自己モニタリング(日本行動分析学会第25回大会)
|
22. |
2008/05/25 |
Staff-Training Program in Home-Based Early Intervention of Children with Autism: The Method for Modifying Student-Teachers to ABA Therapists(Association for Behavior Analysis International 34rd Annual Convention)
|
23. |
2008/08 |
自閉症児へのDiscrete-Trials Teachingにおける、学生スタッフ短期養成プログラム(日本行動分析学会第26回大会)
|
24. |
2010 |
準専門家によるABCチャートを利用した行動観察内容の分析(日本行動分析学会第28回大会)
|
25. |
2010/09 |
広汎性発達障害児における絵画配列課題による心的発達の評価に関する研究(日本行動分析学会第28回大会)
|
26. |
2010/09 |
選択的な離席行動の観察・記録研究 : 独自の学校適応を形成した児童を対象に(日本行動分析学会第28回大会)
|
27. |
2011/05 |
Staff Training on Implementation of Discrete:Trial Teaching on Pervasive Developmental Disorder.(37th ABAI Annual Convention)
|
28. |
2011/11 |
Application of Self-Monitoring and Token Economy System to Inappropriate Behaviors of Children With Developmental Disabilities(ABAI 6th International Conference)
|
29. |
2012 |
Analyzing functional verval behavior of child with autism in home setting(ABAI 2012 38th Annual Convention)
|
30. |
2012/05 |
Recognizing Emotion in Conflicting Facial and Contextual Cues(Association for Behavior Analysis International 38rd Annual Convention)
|
31. |
2012/05 |
Using video modeling to teach card game rule to a children with autism: ”Concentration” and “Babanuki (Japanese Old Fish)”(38th ABAI Annual Convention)
|
32. |
2012/08 |
発達障害児における複雑な社会的場面を含む文章に対する感情推測の変容(日本行動分析学会第30回年次大会)
|
33. |
2012/09 |
成人と子どもの状況把握と感情推測―口答反応と注視時間の相違から発達の差異を検討する―(日本心理学会第76回大会)
|
34. |
2013/05/25 |
Support for a child with asperger disorder in inclusive education: Improvement of inappropriate verbal behavior by self-monitoring(ABAI 2013 39th Annual Convention)
|
35. |
2013/05/26 |
Using Video Self-Monitoring to Improve Complex Discussion Skills to Children with PDD(2013 39th ABAI Annual Convention)
|
36. |
2013/05/27 |
The effect of training program for parents of children with inappropriate behavior(2013 39th ABAI Annual Convention)
|
37. |
2013/09/21 |
反応コストとしての課題の難易度が刺激の選択に及ぼす影響(日本心理学会第77回大会)
|
38. |
2013/09/21 |
子どもの障害を考える~発達障害と小児高次脳機能障害の観点から(日本心理学会第77回大会)
|
39. |
2014/06/26 |
障害がある子どもの指導に対する教員支援の課題(日本行動分析学会第32回年次大会)
|
40. |
2014/06/28 |
難易度の等しい条件下で強化遅延が刺激選択に及ぼす影響(日本行動分析学会第32回年次大会)
|
41. |
2014/09/11 |
Behavioral consultation to a special support school: From the increase in a behavioral repertoire(7th conference of the European Association for Behavior Analysis)
|
42. |
2015 |
自閉症児に対する逆向連鎖を用いた指導がジャンケンエコラリアに及ぼす効果(日本行動分析学会第33回年次大会)
|
43. |
2015/08/29 |
非言語行動に対するルールの制御力の検証 ―ルール支配行動とACTの理論を用いて―(日本行動分析学会第33回年次大会)
|
44. |
2015/08/30 |
知的障害のあるASD児に対する終助詞「よ」を 弁別刺激とした返礼行動の指導(日本行動分析学会第33回年次大会)
|
45. |
2015/09/23 |
心因論の諸相とその問題点(日本心理学会第79回大会)
|
46. |
2015/09/28 |
The effect of difficulty as effort on the implicit attitude and choices of stimuli that follow(第8回国際行動分析学会)
|
47. |
2016/09/10 |
Implicit Relational Assessment Procedureによる日本人大学生を対象とした集団主義の測定(日本行動分析学会第34回年次大会)
|
48. |
2016/09/19 |
知的障害のある人のメンタルヘルスと心理療法 ―青年・成人期のメンタルヘルスに関するニーズに応えるために-(日本特殊教育学会第54回大会)
|
49. |
2017 |
脱フュージョン後自己ルール不一致課題中の流暢性の検証(日本行動分析学会 第35回年次大会)
|
50. |
2017/03/25 |
「書く」ことへの合理的配慮:行動を基盤とした評価と支援(日本発達心理学会第28回年次大会)
|
51. |
2017/09/18 |
知的障害・発達障害児へのセルフマネジメントによる支援2(日本特殊教育学会第55回大会)
|
52. |
2017/09/21 |
自閉スペクトラム症児者における社会性と「時間の知覚」の問題(日本心理学会第81回大会)
|
53. |
2017/10 |
小学生を対象とした防災教育プログラムの開発2:予防的心理教育プログラムの開発と効果検証(日本教育心理学会第59回総会)
|
54. |
2017/10/06 |
発達臨床の現場からの報告:ども、保護者、スタッフ、教員への支援(日本行動分析学会第35回大会)
|
55. |
2017/10/07 |
多動傾向がある児童に対する宿題提出行動の自発を促す視覚的プロンプトの効果(日本行動分析学会第35回大会)
|
56. |
2017/11/14 |
Using Video to Teach Children With Autism Spectrum Disorderto Say "daijyoubu" (Are you OK?)(ABAI Ninth International Conference)
|
57. |
2018 |
Investigation of the Relationship between the Cognition of the Concepts of "Engage" and "Escape" to the Evaluation of Work.(ACBS World Conference 16)
|
58. |
2018/05/28 |
Developing Self-Evaluation Method for Speech Rate of Children With Autism Spectrum Disorder(44th Annual Convention)
|
59. |
2018/05/28 |
The Effect of Discrimination Training on Clothes Suitable for Room Temperature in Autism Spectrum Disorder Children With Intellectual Disabilities(44th Annual Convention)
|
60. |
2018/08/24 |
言語関係の機能的拡張に向けた等価性アセスメントとトレーニング(日本行動分析学会第36回大会)
|
61. |
2018/08/31 |
知的障害のある人のメンタルヘルスと心理療法Ⅲ(日本心理臨床学会第37回大会)
|
62. |
2019 |
Teaching a Child with Autism Spectrum Disorder to Pay: Applying Relational Frame Theory.(ACBS World Conference 17)
|
63. |
2019 |
自閉症スペクトラム児における疑似的自己モニタリングによる 不適切行動の低減 ―他者の主観的視点の映像によるビデオフィードバック―(日本行動分析学会37回年次大会)
|
64. |
2019/08/30 |
言語関係の機能的拡張に向けたアセスメントと関係フレーム訓練(日本行動分析学会37回年次大会)
|
65. |
2019/08/31 |
発達障害のある幼児を対象とした小集団療育場面における実施 負担の少ないスタッフトレーニングの開発(日本行動分析学会37回年次大会)
|
66. |
2019/09/01 |
ASD 児におけるアナログゲームを活用した他者との余暇活動レ パートリーの拡大(日本行動分析学会37回年次大会)
|
67. |
2019/09/01 |
中度知的障害を伴うASD 児への疑似的自己モニタリングを用い た行動支援(日本行動分析学会37回年次大会)
|
68. |
2019/09/01 |
発達障がい児における関係者間比較アセスメントの検討(日本行動分析学会37回年次大会)
|
69. |
2020/08/29 |
ASD 児の会話スキル指導における動画弁別訓練の効果(日本行動分析学会38回年次大会)
|
70. |
2020/08/30 |
プレッシャー状況下のパフォーマンスに注意訓練法が与える影響の 検証(日本行動分析学会38回年次大会)
|
5件表示
|
全件表示(70件)
|